torsdag 1 juni 2017

Miltons första kontakt med hundbadet

Igår åkte jag ut till sommarstugan igen :-). Bakom min stuga så har det tidigare varit en liten skog som nu är nedhuggen och det gör att jag ser solnedgången från min tomt. Så otroligt vackert :-).






Här ser ni mitt förråd


och här ser ni min gäststuga :-).






Det är intensivt att ha valp, full fart hela tiden och idag har jag haft Milton i en vecka :-). Första 3 nätterna sov jag på en madrass på golvet vid Miltons korg och nu ligger Milton i sin korg nedanför min säng. De första nätterna så vaknade Milton och vi var ute och kissade. Nu så har han sovit de senaste nätterna. Idag så var vi upp kl 04.45 och kissade och sen somnade han om direkt. Vaknade till vid 07 och fick komma upp i min säng och sen somnade vi om till 08.15. Mysigt.

Idag kom min yngsta sonen Erik förbi en sväng. Då tog vi en tur ner till hundbadet.  Jag hade Milton i cykelkorgen så det blev en kort cykeltur ner till badet. 

Han vågade i alla fall att doppa tassarna. Det som var mest intressant var det vita skummet som låg i vattenbrynet :-).









Nu har är det lugnt i stugan. Milton har ätit sista målet för dagen och haft sist sista tokryck :-). Nu brukar han sova 1-2 timmar sen vara uppe i ca 30 minuter innan han sover för natten :-).




När syrenen blommar så är det sommar :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar