måndag 12 juni 2017

Igår testade vi att vara på ett utecafé i Västerås

Igår var jag och Milton hos min dotter Sara i Västerås. Det var första gången som han var i hennes lägenhet. Som vanligt när han kommer till ett nytt hem så går han runt i varje rum och kollar. Sara var hundvakt i 2 timmar när jag var på IKEA :-). Han skötte sig exemplariskt sov nästan hela tiden :-).
Vi tog en tur ner till stan och hade med Saras cykel så Milton kunde sitta i korgen när han blev trött. Vi satte oss på ett utefik för att äta lite lunch. Blev baguette med ost och skinka.



Milton fick ligga på en filt under min stol med en hundben. Det var mer intressant med gråsparvarna
samt alla som gick förbi. Funkade bra :-).



Försöker träna Milton att stå fint på ett bord. Det är ett bord som jag kommer att använda när jag trimmar honom samt tränar att stå fint inför utställning. Tänkte prova att ställa ut honom framöver. Hittade  en bra PDF-fil med bilder på hur man trimmar. Här är länken.



Idag försökte jag mej på att klippa runt och under tassarna. Blev lite hackigt men svårt att klippa. Milton var ju inte still direkt :-). 



Blev en tur till skogen efter lunch idag. Vi tog en liten fikapaus.


Köpte en snygg kaffetermos på IKEA igår.


Denna fina ryggsäck fick jag av uppfödaren Siw. Packad med massa bra att ha saker när vi är på tur.



Som vanligt blir Milton jättetrött när vi varit i skogen :-). Då tar han sig en tupplur i sitt rum :-).

På högra sidan i bilden ser ni en gammal växasäng. Den tänkte jag göra om till en hundsäng som han kan ha när han blir stor :-). Idag är Milton 11 veckor :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar