måndag 5 juni 2017

Möte med katten Smirre samt miljöträning på bryggan :-)

Igår var vi hos min särbo i Torshälla  och träffade min katt Smirre, 12 år. Smirre bor mest där för där kan han vara ute och han har en kattlucka in till garaget. Hos mej törs jag inte släppa ut honom ännu eftersom han inte är riktigt van vid mitt nya radhus ännu. Smirre är uppväxt med hunden Billy så han är van vid hundar. Billy är sedan 2,5 år en hundängel <3.

Det första Smirre och Milton gjorde när de träffades var att nosa på varandra och sen gick de åt var sitt håll :-).



Efter ett tag så gick Milton fram till Smirre och då fick Miltonen liten smäll på nosen. Efter det så höll de sig på varsin kant men kunde ligga i varsin korg ca 1 meter ifrån varandra :-).


 

Idag var min son Erik hundvakt i 2 timmar medans jag gjorde lite ärenden och det hade gått bra :-). Skönt med lite egen tid :-). 

Vid lunchtid åkte jag ut till sommarstugan igen. Bilresorna går bra förutom att Milton kräks när vi åkt ca 2 mil. Han sover och gnäller inte. Jag har 2,5 mil till stugan så det är precis på slutet av resan som han kräks. Han fick vila lite efter resan sen blev det mat för honom. Efter det så packade jag väskan och tog honom i cykelkorgen och cyklade ner till bryggan.




Det är en ganska lång brygga där det ligger en massa båtar. Det var inga problem att få honom att gå på bryggan. Han var väldigt intresserad av det kluckande vattnet.







Jag tog med ett ben till honom för att träna honom att ligga still på bryggan :-). Det funkade bra :-).



Jag kunde tom i ca 10 minuter sitta och sticka på filten bredvid honom.














Här ser ni den långa bryggan innan man kommer fram till där båtarna ligger samt till själva badbryggan.

När vi väl kom på "land" igen så kissade han direkt :-).



Han sitter faktiskt still i cykelkorgen men jag håller hela tiden fast honom i hans sele så jag är beredd ifall han skulle få för sig att hoppa ut.



Efter sådana här utflykter så blir man jättetrött :-).



Mitt lilla yrväder :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar