lördag 10 juni 2017

Anmält Milton till valpkurs

Nu har jag anmält Milton på en valpkurs :-). Det är Helenas hundskola i Eskilstuna. Kursen är 10
gånger och med start nästa vecka. Först är det 3 gånger sen sommaruppehåll och sen fortsättning vecka 34. Varje gång så håller kursen på mellan kl 17.15-18.30. Första gången är på tisdag så jag får berätta mer efter det :-).

Nätterna går fortfarande bra. Milton brukar vakna till vid ca kl 06 och då får han komma upp i sängen och gosa och då somnar han om i ca 1-2 timmar.

Igår var vi i skogen igen. Han tycker att det är lite läskigt men sen så glömmer han bort sig och springer för fullt. Jag vågar inte ha honom lös ( man får ju inte ha det heller :-)) så jag har en lång lina.





När han blir trött så klänger han på mitt ben som ett litet barn. Då sätter vi oss och vila lite :-). :-)

Här tog vi en selfie :-).

din profilbild

Efter dom här utflykterna så somnar han direkt när vi kommer hem.

Jag brukar både sy, sticka och virka och nu har jag beställt massa material för att göra hundsele och hundhalsband. Sydde den första halsbandet igår. Självklart med Zlatan på :-).






Idag åkte vi ut till stugan igen. Först var det störtregn och vi chillade inne i stugan. Sen blev det uppehåll och 20 grader. Vi tog en sväng ner till sjön.



Milton fick doppa tassarna lite men just idag var det lite läskigt. Vi gick lite på sjöpromenaden.










Efter det fick han springa lös på tomten och utforska lite. Jag krattade upp en massa grenar och just krattan var lite läskig den också :-).



Mitt busfrö :-).



Man blir kissnödig av allt spring :-).




När Milton blir rädd springer han in på altanen :-).



Imorron blir det en tur till min dotter Sara. Hon bor i Västerås så det är 5 mil dit. Hon ska vara hundvakt så jag kan ta en tur till IKEA. Milton ska få utforska hennes lägenhet :-). Sara ska hjälpa mej att vara hundvakt lite i sommar så han måste vänja sig vid hennes lägenhet.

Blommar så fint i trädgården :-).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar