tisdag 24 januari 2017

Tiken Lisen - Kennel Freckles

Nu är det som i väntans tider :-). Troligtvis blir det parning av tiken Lisen nästa vecka. På bilden nedan ser ni henne, så fin. Kortet är från Kennel Freckles.

Lisen är Nordisk utställningschampion. Det där med utställning och alla termer har jag inte koll på ännu. Jag hittade i alla fall en bra broschyr på Svenska Kennelklubbens hemsida. Broschyren heter - Hundutställning, regler och bedömningsgång i sammandrag. Ni hittar broschyren här.
Broschyren är på 16 sidor så det känns som en liten bra start att börja läsa den :-)






Nordisk Utställningschampion Freckles Royal Combier "Lisen"
e SEU(u)Ch Twinkle Touch And Go & SEU(u)Ch Trigger Hot'n Sweet
Äg Kennel Freckles 



Katten Smirre är egentligen min äldsta son Johans katt. Johan fick Smirre när han fyllde 18 år. Mina 2 andra barn Sara och Erik hade då redan var sin katt. 

Smirre är en så kallad stallkatt. Hans mamma födde en massa kullar och alla hennes ungar blev så fina och sociala. Mamman var lite svart och sköldpaddsfärgad och jag tror att hon träffade en norsk skogskatt ute i skogen. För Smirre ser verkligen ut som en norsk skogskatt :-).

Smirre blev kvar hos mej när Johan flyttade hemifrån och Johan påtalar ofta att Smirre är hans katt :-). Smirre är så tacksam att fotografera :-). Han blir så fin på bild, men ser ut att ha lite arga ögon ibland så där lite respektingivande. Den 30 oktober förra året var det en härligt solig höstdag och då passade jag på att ta lite bilder :-).






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar