lördag 21 januari 2017

Äntligen har vi bestämt oss :-)

Nu är jag igång med den här bloggen. Har funderat länge på att starta en blogg om mina vänner med 4 tassar :-). Ni kommer att få följa min resa när vår familj ska köpa en ny hund samt hur livet är att vara katt i den här familjen :-). Jag kommer säkert skriva en del om mina tidigare djur också som nu är djuränglar.

Vår familjemedlem med 4 tassar som finns i familjen idag är Smirre som är en härlig bondkatt som fyller 12 år i maj. 









Jag har även haft 3 ytterligare katter som är kattänglar samt hunden Billy som är en hundängel sedan 2 år. 

Efter en lång process ( lite påverkan från mej ;-)) så har vi bestämt oss vi ska köpa en hund :-). Min tidigare hund Billy blev nästan 15 år så nu blir det här min andra hund. 

Vi har bestämt oss för rasen welsh springer spaniel och varför just det blev den rasen kommer jag att blogga om framöver :-).

Welsh Springer Spaniel 1.jpg
Bild från Wikipedia

I somras besökte vi en kennel och träffade en massa welshar och nu i december var jag och hälsade på ytterligare en kennel. Efter det tog vi det aktiva beslutet, vi ska bli med valp :-).

Vi har nu ställt oss i kö hos Kennel freckles i Kumla. Lite festligt är det att tiken som det planeras en kull för heter Lisen :-) precis som mitt smeknamn. Vi har nu väntat på att Lisen ska löpa och det skulle ske nån gång i mitten på februari. Hos uppfödaren har det varit två andra tikar som löpt under en tid och igår fick jag reda på att tiken Lisen löper :-). Nu känns det som att resan är på gång, så spännande.

Livet hemma i Torshälla är ganska lugnt i helgen :-) det är bara jag och Smirre hemma. Här ligger Smirre i sin stol och myser :-). Stolen står i mitt syrum så idag kamperar vi tillsammans. Jag syr och Smirre tar det lugnt :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar