söndag 29 januari 2017

Parningen klar idag :-)

Idag togs steg 1 mot att det kanske blir en valp till sommaren :-). Idag parades tiken Lisen med hanen Douglas. Båda kommer från Kennel Freckles.

Det ska bli så spännande att följa med på denna resa. Lisen har tidigare fått 2 kullar. 150308 fick hon 5 hanar och 2 tikar. 151222 fick hon 3 hanar och 4 tikar.


Tiken Lisen - Kort från Kennel Freckles.



Hanen Douglas - Kort från Kennel Freckles.


Se vad fina dom är :-). Nu gäller det att "parning" gått bra sen är det bara att vänta i 9 veckor :-). Det är ju en hane som vi vill ha så vi får hoppas på att det blir flera hanar :-).

Det finns en  broschyr från Svenska Kennelklubben som heter  - Att köpa hund med lite tips.

Hittade också en sida med populära hundnamn :-). Här är länk till den sidan.

Katten Smirre sover mest hela tiden när han är inne. Han är alltid ute på nätterna. Vi har det så bra genom att vi ha en kattlucka in till vårt garage. Där har Smirre mat och vatten samt flera olika sovplatser med madrasser och korgar. På det sättet kan han alltid komma in i skydd när han vill. Oftast så är han inne i huset från eftermiddan och tills vi går och lägger oss :-).

Den kattlucka som vi har är från Jula. Vi har haft kattlucka i 9 år och vi har bytt ut den en gång bara. Den här kattluckan har vi.

Härom kvällen låg han i mitt knä och jag hade min bok bredvid mej. Efter ett tag så gled hans huvud ner från mitt knä och han la sig på boken :-).

Liselotte Jergards foto.

Jag stickar och virkar ganska mycket :-) och Smirre får agera modell ibland :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar