fredag 11 augusti 2017

Första utställningen

I söndags var jag och Milton på vår första utställningen. Vi tävlade i den inofficiella valpklassen 4-6 månader och det var Södertälje brukshundklubb som anordnade utställningen.
Vi kom dit i god tid och registrerade oss och satte upp vår "paviljong". Det var tur att jag hade med den för det regnade nästan hela tiden.


 Min dotter kom och stöttade :-).


Milton chillade lite och tog sig en tupplur i väntan på vår tur. Egentligen skulle också Miltons bror Bosse tävla men han hade ont i ett ben. Men Bosses matte och husse kom och hejade.


Så var det dags för tävlingen. Milton var enda welchen så han vann sin rasgrupp blev alltså 1:a i BIR ( bäst i ras i sin valpgrupp). Han var jätte duktig när vi gick runt och när jag sedan skulle ställa upp honom framför domaren. Alla 1:or går sedan vidare och tävlar inom sin "grupp". Alla hundraser är indelade i grupper och det finns 10 stycken grupper. Welsharna tillhör gruppen 8.

Milton fick nu tävla mot 5 andra valpar i andra raser inom gruppen 8 och där kom han 2:a och blev alltså 2:a BIG ( bäst i grupp). Den som kommer 1:a i alla grupperna går vidare till final och tävlar om att bli "best in show" BIS. Så den här gången blev det inte final för oss :-) men jag är supernöjd med Miltons 2:a plats i gruppen :-).





Här är priserna som vi fick :-).

 Igår tog vi en sväng i spåret när jag kom hem från jobbet. Hade med fika och lite mat till Milton.

Hittade 2 bilder som jag tagit med 7 veckors mellanrum :-). Den nedersta bilden är tagen den 4 aug. Oj vad han har växt på 7 veckor.

Idag åkte vi ut till sommarstugan och det har varit en sån underbar kväll. Jag gjorde lite mackor och packade ben till Milton sen tillbringade vi 1 ½ timme på bryggan i kvällssolen.





Här ser Milton för första gången en båt ute på sjön. Spännande :-). På söndag blir det utställning igen och nu i Askersund. Ev ska två av Miltons syskon också vara med och tävla :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar