måndag 24 april 2017

Besök hos valparna - Smörsoppens kennel i Motala

I lördags så var jag och besökte smörsoppens kennel för att titta på valparna. Dom var så söta :-). Dom sov mest och var lite vingliga när de var uppe. De har börjat äta lite vanlig mat och alla åt med god aptit. Hos Siw som har kenneln fanns det 3 tikar och de var så fina och trevliga. En riktigt social hundras dessa welshar :-).



Nu ska jag fundera lite om vilken ordning jag ska "tjinga" valparna. 



 Mamman Flingan är en tålmodig mamma och så gullig :-).





Valpar biter ju sönder en del så jag rekommenderas jag att köpa en hundkorg av plast som man kan ha filtar i.  Jag köpte en sådan hundkorg på Dollarstore i Motala.




Jag klädde kanterna med muddväv och knöt bara en knut längst fram. Till botten  tog jag skumgummi och la runt en trikåtyg och sydde sen med overlocksöm när skumgummit låg i.




La dit min filt som jag sytt tidigare :-).



Jag har också knytit några "trikåben". Hur man gör dessa hittar ni på min andra blogg som heter stickningochvirkning.blogspot.se . Här är länken dit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar